Najgluplji saveti za trudnice i negu bebe – moja top lista

Trudnice i mame sa bebama su maget neželjenih komentara. Evo moje top liste najglupljih saveta koje sam dobila:

  1. Ne navikavaj bebu na ruke

Svaki put kada čujem da bebu ne treba navikavati da bude nošena, pomislim da je realnost saveta ustvari “odvikni bebu od nošenja”. Po mom iskustvu, beba čim se rodi želi da bude u majčinom zagrljaju. Moja deca su se još u porodilištu smirivala kada bih ustala da se prošetam sa njima u naručju. Devet meseci u materici su bila nošena, ljuljuškana i šetana svaki put kada mama ustane i kreće se, oni se rode “naviknuti na nošenje”, to što su sada van stomaka čini se da njima ne pravi razliku.

neighbors_2014-wallpaper-1366x768

  1. Bebu doji na dva sata ili više

Da bi ti bila mirna, da nemaju grčeve… Hrani prema rasporedu, kao u porodilištu- Ali, bila sam ja u porodilištu i naslušala sam se gladnih beba u boksu koje se hrane prema rasporedu. Kad je beba u boksu, ne slušaš je i ne gledaš je, možda možeš da izdržiš da je ne nahraniš, ali pitam se šta te žene rade sa svojim bebama dok one vrište od gladi, dok ne dođe vreme za obrok? Ja svoju podojim.

  1. Presvlači bebu nakon podoja

Da se ne bi olakšala u čistu pelenu. Samo što se beba na siki uspava, a presvlačenjem razbuđuje. Pre svega, svoju bebu presvučem čim primetim da je mokra. Pogotovo kada je vreme za spavanje, prvo je presvučem, pa utonemo u sladak san sisajući u krevetu.

  1. Uvek podigni bebu da podrigne

Taman se uspavala, treba da je razbudim dizanjem, njihanjem i tapšanjem po leđima, a onda kako da je ponovo uspavam? Ponovnim podojem ili špartanjem po dnevnoj sobi? Ne. Kad moja beba spava, ne dižem je, kada ne spava svakako mi je u rukama u uspravnom položaju, pa podrigne.

  1. Peri bradavice pre svakog podoja

Kako? Da dignem majicu, spustim brus, poturim sike iznad lavaboa i nasapunjam ih? Ili da se kupam dvadeset puta na dan? I šta je to toliko gadno isprljalo moje grudi u  međuvremenu? Onda, ja sam prljavica što se kupa samo jedared na dan!

  1. Peglaj pelene

Da, zato sam rodila dete, da bih svakog dana po ceo dan pegjala pelene koje ono nosi pola sata. U slučaju da nas poseti kraljica, da beba kaki u pelenu opeglanu na crtu.

  1. Ako hoces da beba leže ranije, pomeraj vreme spavanja svaki dan za po deset minuta

Samo što beba spava kad joj se spava, a ne deset minuta pre nego što joj se bude spavalo. Po mom iskustvu, ovi pokušaji se završe tako što beba bude još duže budna.

  1. Spavaj kad beba spava

Prvo, svakako neću da spavam dok je budna, prvi uslov da mama spava jeste upravo to da beba spava.
Drugo, ja nisam beba i nisam na dugme i ne mogu da zaspim dvadeset puta na dan. Uostalom, treba nekad da se pobrinem i o svojim fizološkim potrebama i higijeni, da skuvam nešto za porodicu i da obavim šta imam po kući.

  1. Ne zamračujte sobu

Ako želite da ustanete u cik zore! Ozbiljno – zamračite je – roletnom, zavesom, ćebadima – što više, što tamnije! Pa možda beba se uspava, sve do sedam – pola osam!

  1. Nemoj jesti pšenicu, kukuruz, belo brašno, krompir, mleko i mlečne proizvode, mesne prerađevine, citrusno i orašasto voće, mahunarke, glavičasto povrće, luk, kafu, čaj, šećer.

Idem da se razvalim od šargarepe na sve načine!

banana_stalker-wallpaper-1366x768

11. Kafu popij posle podoja.

Posle podoja je i pre sledećeg podoja – ako čekam poslednji podoj, sačekaću  koju godinu!

(Sledi: Najkorisniji saveti za trudnice, mame i negu bebe)

slike: wallpaperside.com

4 thoughts on “Najgluplji saveti za trudnice i negu bebe – moja top lista

Оставите одговор

