Dovoljno dobar roditelj

Niko nije savršen, a najmanje mi koji pišemo o roditeljstvu. Baš zato i pišemo o tome. O savršenom se nema šta reći, savršeno ne postoji. Štaviše, roditelj koji se uvek ponaša savršeno štetan za dete. Pokušaj da se bude savršen, najbolji ili dovoljno dobar, kako god to formulisali, jeste negacija spontanosti i radosti u životu, večita strepnja i pokušaj da se sve kontroliše. To je laž, duga koja nas stalno mami i izmiče nam, kao u snu, nadomak dodira. „Dovoljno dobra“ je večito nezadovoljstvo, stalno postojanje nekog “ali” ili “ako“.

I početak roditeljstva je početak, kao i detinjstvo i pubertet. Mlad roditelj je ranjiv i još nesiguran. Tuđe kritike, ili čak tuđe načine vaspitanja mogu izazvati grižu savesti, čija je korisna strana motivacija za poboljšanjem. Roditelj između saveta, knjiga, članaka i svakodnevice, nalazi svoj put i svoj način, i može da nauči da razlikuje šta je naučno osnovano, a šta je štivo koje lovi čitaoce na emocije. Važno je da roditelj prepoznje kada postoji prostora da se bude bolji, da napravi plan kako da ta poboljšanja sprovede i da to i uradi, a u međuvremenu da sebi oprosti, da se prihvata i da se neguje. Na taj način i sam postaje sve samopouzdaniji i vičniji radu na sebi, pa uči:

Autoritet nije bogom dan.

Roditelj je odgovoran pred sobom.

Spoljašnje odobravanje nije neophodno.

Ništa se ne mora.

 

4 thoughts on “Dovoljno dobar roditelj

  1. Bravo za tekst! Dosta mi je i prekih pogleda i sveznajucih ljudi koji nisu na svjim porodicama ispravili pojedine greske nego su nasli na mojoj da ispravljaju. Od kad mi se dete rodilo, izgubila sam osecaj za blam. Slusam samo sebe,dete i muza. Osluskujem internet u potrazi za stvarima koje nam prijaju i takve primenjujem i ukrajam u svoje stavove i nas zivot. Nekad sam nervozna pa mi kratak fitilj, nekad spremim kajganu za rucak, nekad ne prostrem ves vec ga zaboravim u masini na 2 dana, nekad pobegnem u kupatilo da ostvarim 5 minuta samoce i svog prostora. I zato me ne grize savest. Grize me kad ne dam sve od sebe, kad samosvesno zabusavam i kad ne ispostujem svoja osecanja- kad vec uvek postujem tudja. I samo da dodam, mislim da sam savrsena takva kakva sam :).

    Liked by 1 person

Оставите одговор

