Koliko sam porasla ove godine – rekapitulacija

Krajem prošle godine, kada su prijatelji objavili prve statuse koji rekapituliraju proteklu godinu, pomislila sam zašto bi iko objavljivao takve lične stvari, da bih se sekund kasnije setila da ja to stalno radim! Svakako sam do pre izvesnog vremena to prečesto radila, što na Fejsbuku, što na blogu, zato nije ni čudna moja dramatična reakcija.
Sada sam spremnija da napišem svoju rekapitulaciju. I ove godine sam naučila mnogo o sebi i mnogo sazrela; verovatno više nego u predhodnima!

img_20161208_211902Ako sam prošle godine naučila da me ne dotiču postupci drugih ljudi jer oni govore o njima, a ne o meni, ove godine sam naučila da, kada me nešto iznervira, obratim pažnju na tu reakciju u sebi i da se zapitam zašto se uzbuđujem baš oko toga. A odgovor je uvek u meni – to me uvek podseća na neki problem koji još nisam rešila, ili na neku moju karakteristiku koju imam a ne prihvatam, ili koju sam donedavno imala ali je sebi još nisam oprostila.
Još važnije, kada primetim tu meni neprihvatljivu karakteristiku, ili saznanje o teškoj situaciji na koju ne mogu da utičem, ili kakvo žuljavo osećanje, naučila sam da ne vrdam, da se ne koprcam i ne jogunim, da ne pokušavam da izmaknem – već da se smirim i da je/ga pogledam pravo, direktno i bez straha, već spremno i sa prihvatanjem. Sve više prihvatam da prečica nema, mora da se zagazi pravo i duboko u svoje blato.
Koliko sam naučila da posmatram svoj strah bez straha i s prihvatanjem, toliko sam porasla. Porasla sam da budem odgovorna za sebe, ali i, za moj konkretni slučaj još važnije – da pozovem i držim druge na odgovornost, bez optužbi i s razumevanjem, ali i bez vrdanja.
Prošla sam kroz krizni period, koji se može nazvati slomom, a može se nazvati i ponovnim rađanjem. Sad znam da sam mogla da primetim predznake da sam ih poznavala, ali nisam, i to je čudesno i desilo se kako je moralo da se desi.
Predznaci su se mogli videti u mom pisanju, u neobjašnjivoj oporosti, na koju su mi skrenuli pažnju divni znanci i neznanci. Koliko god ja imala izgovore i prava da budem ljuta i uznemirena, osećanja nisu bila pravilno upućena. To je jedan od razloga zašto je blog morao da bude revidiran.
Od tada, naučila sam da volim sebe takvu kakva jesam. Zvuči banalno, ali prošle godine to zaista nisam umela. Kada me je ta činjenica zabolela, znala sam da sam na početku puta da je promenim. Naučila sam da plačem.
Voli sebe. Brini se o sebi bez griže savesti. Odmaraj se koliko god ti je potrebno i ne brini se. U redu je, dovoljno je, ne moraš da budeš savršena, ne moraš da obaviš sve, u redu je i da pogrešiš, oprosti sebi, popij vode, nasmeši se sebi, idemo dalje.
Priušti sebi negu i brigu odmah. Radi ono što voliš. Dopusti sebi da se izraziš i  lepota i dobrota će naći svoj put.
Ne žuri.
Naučila sam da poštujem sebe, svoj mir i svoje vreme. Biram čemu ga posvećujem; time poštujem mnogo više i svoje čitaoce i njihovo vreme. I to je još jedan od razloga zbog kojih je blog morao da se preradi. Želim da smanjim ličnu emociju na blogu, jer smatram da je već ima dovoljno, da ne gušim čitateljku sobom već da joj dozvolim da doživi štivo na svoj način. Svako ima pravo na svoj način, moj nije ni jedini ni najbolji. Štaviše, upoznala sam divljenja vredne čitateljke kojima sam zahvalna na pažnji. Želim da čitanje oduzima čitateljki što manje njenog ograničenog vremena, i pri tome želim da zaštitim i svoju privatnost, pa sam skratila sva ponavljanja koja sam uočila i veoma ograničila objavljivanje. Izmene na blogovima, za ili protiv? Ja, kao nesavršeno ljudsko biće koje ima tu tehničku mogućnost, koristim je za dobro.

Još sam štošta naučila a imam i još puta pred sobom. Već nazirem neke ciljeve i usputne stanice. Možda će od toga nastati i neko zanimljivo štivo. Volela bih da pročitam vaše rekapitulacije, šta ste vi naučile protekle godine, ili od kada ste postale majke, ili od kada ste postale žene?

Оставите одговор

